החוויה שכל מאמן אישי ישמח לוותר עליה: כשאימון אינו מניב את התוצאות הרצויות.
התהליך מתחיל בתנופה, המתאמן מגיע בשל לאימון, מלא מוטיבציה ומחוייב.
הוא מתקדם משבוע לשבוע, מתגבר על מכשולים, עובר שינוי, עד ש… מגיע המחסום שהוא לא מצליח לעבור.
פעולה שהוא לא מוכן לבצע, או לא מצליח להביא את עצמו לכך. זה לא שאין את הרצון, אלא שכפי הנראה, פשוט אין את המסוגלות באותו הזמן. המחסום “גבוה מידי”, או “עמוק מידי”, ולמאמן אין בארגז הכלים את האמצעי שיעזור לו לטפס מעל או לעקוף.

מחסום כזה מביא לכך שבסופו של דבר התהליך נעצר או מגיע לסופו לפני שהמטרה הושגה.
לעיתים הדבר קורה כשהמטרה מאוד קרובה, מרחק נגיעה ממש, אך נשארת בלתי מושגת.

כשתהליך אימוני מסתיים כך, מדובר באכזבה רבה הן למתאמן והן למאמן.
המתאמן כמובן מאוכזב כיוון שלא השיג את מטרתו. למרות שהשקיע מזמנו ומכספו ועשה מאמץ, הוא “זכה” בתחושת כישלון.
למאמן, אכזבה כפולה –  גם עבור המתאמן וגם עבור עצמו. כל תהליך כזה שמסתיים באי הצלחה חותך פיסה קטנה מהביטחון שלנו כמאמנים ומטפלים, מהאמונה ביכולת שלנו להניע אנשים לפעולה וליצור שינוי מהותי בחייהם.

נכון, לימדו אותנו שהאחריות לתוצאות היא של המתאמן. אלא שרבים מאיתנו מאמינים בכך לא בלב שלם, ומרגישים שזו גם האחריות שלנו ולכן גם לנו חלק בכישלון. ומכאן ועד המחשבה שייתכן ולא ביצענו כהלכה את עבודתנו – קצרה הדרך. הרי לא ייתכן שמתאמן יסיים תהליך אימוני של שלושה חודשים בהבנה שהוא זקוק לטיפול פסיכולוגי כדי להתגבר על החסמים שלו…

“אין כישלון אלא משוב לצמיחה”

אחת מהנחות היסוד של עולם ה-NLP טוענת שרצוי להפסיק להתייחס לאי-ההצלחות שלנו ככישלון ולהתייחס אליהן כאל הזדמנויות לבחון את עצמנו, לרכוש כלים נוספים ולהתפתח.
מלבד הנחות היסוד המעצימות, המעידות על כך שמדובר בשיטה המשתלבת היטב בעולם האימון, ל-NLP סט של מיומנויות וטכניקות מצויינות, אשר יכולות להשתלב היטב בארגז הכלים של כל מאמן.
בנוסף, ולמעשה בעיקר, טכניקות אלה יכולות להוביל לפריצת דרך כאשר כוח הרצון של המתאמן אינו מצליח להעביר אותו דרך חסמיו.

 

כיצד ה-NLP עוזר למתאמן לפרוץ חסמים?

להלן מספר דוגמאות:

שקית ההפתעות של עולם ה-NLP

עבורי, הנחות היסוד ומיומנויות ה-NLP אינן כלי עבודה בלבד, אלא דרכי פעולה שהפכו לטבע שני ושיפרו את יכולותיי כמאמנת, כמו גם את איכות החיים שלי.
ולמעשה, כך קורה גם למתאמנים שלי. הם מגיעים עם מטרה בתחום מסויים בחייהם, וככל שתהליך מתקדם והחסמים בדרך אל המטרה נעלמים, גם מעגלים אחרים בחייהם הולכים ומשתפרים, ושינויים מפתיעים מתרחשים בכל התחומים.
אפשר בהחלט לחלק את עבודתי כמאמנת ל”לפני” ו”אחרי” ה-NLP. לפני, חשתי שמשהו חסר, שחייב להיות משהו נוסף, שהמאמן יכול לעשות, אך לא ידעתי להגדיר מהו אותו “משהו”. כאשר הצטרפתי לקורס NLP הרגשתי שמצאתי סוף סוף את החתיכה החסרה! למעשה, חתיכות חסרות. הייתי מסיימת כל שיעור בתחושה ש”זה זה”. שמצאתי. רק כדי לגלות בשיעור שלאחר מכן שיש עוד…

היום אני משוכנעת שמדובר בלמידה משמעותית ומשנת חיים לכל אחד. ולמאמנים במיוחד, מדובר בשקית הפתעות שאינה מתרוקנת לעולם.

אולי יעניין אותך קריאה נוספת על:

מרכז NLP-PLUS מציע שירות חדש וייחודי בארץ לטיפול מסובסד בשיטת ה-NLP. למידע נוסף לחץ כאן