אין כמעט אדם שלא נתקל באירועים קשים במיוחד, בין אם כעד או כצופה ובין אם הוא חווה אותם בעצמו. במקרים רבים, עקב הקושי לעבד את הרגשות שצצים באופן טבעי אחרי אירוע קשה, הוא הופך לטראומתי עבור האדם ופוגם במידה ניכרת באיכות החיים שלו. בהתאם ישנו ביקוש נרחב לטיפולים בטראומות – ומי שיודעת לספק מענה אפקטיבי להפליא היא שיטת ה-NLP. זהו כלי עוצמתי שמומלץ לכל מטפל או מטפלת להוסיפו לארגז הכלים שלהם על-מנת לעזור למטופליהם – בעמוד זה תמצאו מידע אודות הקורס שיקנה גם לכם את היכולת לטפל בטראומה בהצלחה מרשימה, כזו המביאה מטופלים חדשים רבים ‘מפה לאוזן’.

למי מתאים הקורס?

על-מנת להפיק את מלוא התועלת האפשרית מהקורס לטיפול בטראומה באמצעות NLP אין צורך להכיר את שיטת הטיפול רבת היכולות הזו. הקורס מתאים לכל מי שעבודתו היא עזרה לאנשים שסובלים ממצוקות רגשיות ואחרות: פסיכולוגים, רופאים, עובדים סוציאליים, מאמנים, מטפלים באמצעות אמנות, פסיכיאטרים ועוד.

עוד קהל יעד הוא כמובן מטפלים ב-NLP שמעוניינים לשכלל את המיומנות שלהם ולחדד את היכולת לספק מזור למי שחווה טראומה קשה. בנוסף לידע יקר הערך, בסיום הקורס מקבלים הבוגרים שמילאו את כל חובות הקורס לרבות השתתפות במפגשים גם תעודה המעידה על ההסמכה הייחודית.

מה כולל קורס טיפול בטראומות ב-NLP?

הקורס לטיפול בטראומה בשיטת NLP כולל מספר מרכיבים חשובים שלכל אחד מהם חלק משמעותי בנטרול ההשפעות הקשות של החוויה הרגשית העוצמתית.

ראשית, לומדים המשתתפים בקורס באופן מעמיק במיוחד כיצד פועל מוח האדם במקרים של טראומה. הבנת האופן שבו נוצרים הפחדים, החרדות והלחצים הינה קריטית להבנת הדרכים היעילות להפגתם, ועל כן במסגרת קורס זה מוקדשת תשומת לב רבה לפענוח המנגנון שגורם לבני האדם להגיב כפי שהם מגיבים לאירועים קשים במיוחד.

רכיב חיוני נוסף בטיפול בטראומה הוא הבנת ההשפעה המזיקה של הלחץ והחרדה על המוח, ובפרט על ההיפוקמפוסים. בהקשר זה כדאי לזכור שטראומות יוצרות קשת רחבה של סימפטומים רגשיים קשים ובהם גם חוסר אמון, קושי להתרכז, תנודות קיצוניות במצבי הרוח, האשמה עצמית, בושה, אובדן תקווה, עצב עמוק, קהות רגשית וניתוק – ומאחר שמודעות הן לבעיה והן לדרכים שבהן היא מזיקה היא חלק מהריפוי, זהו חלק חשוב בקורס.

טיפול בטראומה ב-NLP נשען גם על שינוי הזכרונות. בהתאם כולל הקורס תהליכים לשליפת זכרונות טראומתיים באופן בטוח שלא יגרום להצפה רגשית קשה, התערבות בהם, שינוי החוויה הרגשית ועיגון התיקון. המשתתפים בקורס מקבלים טכניקות רבות עוצמה שהשפעתן מיידית, לתקשורת עם תת המודע והשפעה עליו וכלים שהוכחו במספר רב מאוד של טיפולים כבעלי יכולת לפוגג במהירות ובקלות חרדות ומצוקות רגשיות קשות אחרות.

עוד בקורס: הבנה יסודית של הדרך בה משפיעים התהליכים והטכניקות של ה-NLP על מוח האדם (הלימודים מתאימים כאמור גם למי שכבר רכש שיטה מתקדמת זו וגם למי שלא התנסה בה עדיין). כמו כן מוזמנים התלמידים בקורס זה להרצאת בונוס בעלת ערך רב – הרצאה שעוסקת בפסיכו-ביולוגיה של הזיכרון ובמיגור פחדים על בסיס הפעילות העצבית בגוף האדם.

יתרונות הטיפול בטראומה בעזרת NLP

עבור אדם טראומתי, ישנו צורך של ממש בפתרון שיהיה לא רק יעיל מאוד אלא גם מהיר ככל האפשר – ה-NLP, בזכות הפרוטוקולים שכבר נבחנו בשורה ארוכה של מקרים ושוכללו על בסיס הניסיון הרב שהצטבר, והודות למגוון הרחב של הטכניקות שמספקות מענה לסוגים שונים של טראומות, מצליחה לפוגג גם טראומות מורכבות תוך פרק זמן קצר יחסית.

בין הטכניקות שבהן משתמשת השיטה: טיפול בקולות מתפרצים (קולות שצצים עקב טריגר מסוים ובמידה רבה מחזירים את האדם אל רגע הטראומה ומציפים אותו ברגשות קשים), טיפול בתמונות מתפרצות (שבאופן דומה לקולות משחזרים את הטראומה), טיפול בסרטים מתפרצים (שמחיים את הטראומת העבר והופכים אותה לנוכחת מאוד בהווה) וטיפול בתחושות מתפרצות.

עוד טכניקה חשובה היא טכניקה המעודדת צמיחה פוסט-טראומטית – מטרת טכניקה זו היא ליצוק משמעות לאירוע שיצר את הטראומה ולהפוך אותה למעצימה עבור האדם. טכניקה אחרת היא טקס מפורט שמוביל מאבל ואובדן להחלמה.

הכלים שמקנה הקורס לטיפול בטראומה ב-NLP יעילים מאוד גם במקרי PTSD (הפרעת דחק פוסט טראומתית) ומשמשים את המטפלים שלומדים בקורס גם עבור מטופלים שלא סובלים מטראומה אלא ממצוקות אחרות כגון חרדות, הפרעות אובססיביות-קומפולסיביות, דימוי עצמי נמוך ועוד.

מרכז NLP-PLUS מציע שירות חדש וייחודי בארץ לטיפול מסובסד בשיטת ה-NLP 

למידע נוסף לחץ כאן

 

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

לא מצליח לחסוך כסף – טיפול בחשיבה שלילית וחיובית

הפחד משינוי בחיים – טיפול בחרדות ופחדים בעזרת NLP