דמיון מודרך הוא כלי רב עוצמה לשינוי מציאות החיים. באמצעות עבודה בדמיון ניתן לפתור באפקטיביות מגוון רחב מאוד של בעיות, כולל מצוקות פיזיות כרוניות ובהן כאבי ראש חוזרים ונשנים. הדמיון המודרך הוא גם קרש קפיצה אפקטיבי להישגים ספורטיביים מרשימים ולתוצאות חיוביות במבחנים מסוגים אחרים, ובעצם להצלחה בכל תחומי החיים. הפעלת הדמיון מתאימה הן למבוגרים והן לילדים, ומטפלים שרוכשים כלי רב עוצמה זה נהנים מתוספת משמעותית מאוד ליכולות שלהם, מעשירים את הטיפולים שהם מבצעים ורווים נחת רבה יותר מעבודתם.

הפעלת הדמיון אמנם נתפשת כאינטואיטיבית, ואכן לכולנו היכולת לדמיין ועל כן גם האפקטיביות הרבה של השיטה, אולם דמיון מודרך מחייב ידע ספציפי וכלים ייעודיים – כך שחשוב ללמוד את התחום במקום מקצועי ובעל ניסיון רב.

4 הכלים החשובים של הדמיון המודרך

שיטת הלימוד המומלצת של דמיון מודרך כוללת את הקניית 4 הכלים החשובים שמהווים בסיס לטיפולים בשיטה זו: השפה האריקסוניאנית, פיתוח מטאפורות, בניית הדמיות ויצירת שיחות אורגניות בתוך הדמיות.

שפה אריקסוניאנית

אחד החוקרים שתרמו רבות לפיתוח היכולת לנצל את כוחו של הדמיון לטובת ריפוי ושינוי לטובה של החיים היה מילטון אריקסון, פסיכולוג ופסיכיאטר אמריקאי שהתגבר בדרכים לא קונוונציונליות הן על דיסלקציה בילדותו המוקדמת והן על שיתוק (עקב מחלת פוליו) בגיל 17. השפה הארקיסוניאנית הן תבניות לשוניות שונות שלכל אחת מהן מטרה מסוימת – למשל הכנסת המודרכים להרפיה, העברת מסר באופן אפקטיבי, ביסוס תהליכים לאורך זמן, הטמעת שינויים ביומיום ועוד.

פיתוח מטאפורות

מטאפורה היא אחת הדרכים שבהן מועברים מסרים דרך הדמיון במהלך טיפול בשיטה, ואשר מפעילה במיוחד את אונת המוח הימנית, האונה האחראית על שינויים ועל יצירת פתרונות חדשים. במסגרת הלימודים מקבלים המטפלים כלים ליצירת מטאפורות מותאמות אישית לכל מטופל ומטופלת ולכל צורך טיפולי, בהתאם לאופי האדם ולמטרות הטיפול.

בניית הדמיות

על-מנת שההדמיה – כלי בעל פוטנציאל רב ליצירת שינוי – תשיג את מטרותיה, יש לבנות אותה באופן מושכל, גם כן בהתאמה אישית מלאה לעולמו של המטופל וליעדים שהוגדרו במסגרת הטיפול הספציפי. קורס דמיון מודרך איכותי כולל מתן כלים לבניית הדמיות שכאלה והן הדמיות אשר מתאימות לעבודה קבוצתית, שגם לה יכולה להיות השפעה משמעותית במיוחד לטובה על החיים.

שיחה אורגנית בתוך ההדמיה

אחד הדגשים החשובים להצלחת טיפול בדמיון מודרך הוא האופן שבו מתנהלת האינטראקציה בין המטפל/ת למטופל/ת. בפרט יש להקשיב היטב למטופלים ולדובב אותם מבלי להציע הצעות או לספק פרשנויות, אלא לשמור על דיאלוג נקי לחלוטין. כל הצעה או פרשנות עלולה להיות מושפעת ממערכת האמונות וההנחות של המטפל/ת, ועל כן לפגום בתהליך – במהלך לימודי דמיון מודרך מתרגלים המטפלים שיחות אורגניות שאינן מושפעות מגורמים חיצוניים למטופלים, ורוכשים מיומנות בניהול שיחות אורגניות שמובילות לתקשורת מיטבית של המטופל עם תת המודע שלו ובהתאם לשינויים עמוקים ומשמעותיים.

מה מקנים לימודי דמיון מודרך בשיטה המומלצת למטפלים?

קורס דמיון מודרך בשיטה המומלצת הנ”ל משדרג במידה ניכרת את כוחות ההובלה וההנעה של המטפלים – כלומר את היכולת שלהם לעזור לכל מטופל ולכל מטופלת ליצור שינוי של ממש בחייהם ובכל תחום חיים שירצו בו שינוי. בנוסף מסייעים הלימודים המקיפים למטפלים להיכנס לכל תהליך טיפולי עם מלוא השלווה והביטחון הנחוצים לכך, ובהתאם להעניק איכויות יקרות ערך אלה גם למטופלים – ומאחר ששלווה, ביטחון ואמון מלא ביכולות המטפל/ת הם מפתח חשוב להצלחת תהליך טיפולי, התוצאה היא הישגים מקצועיים מרשימים.

אילו אנשי מקצוע יכולים להיעזר בדמיון מודרך?

דמיון מודרך הוא כאמור כלי רב עוצמה שמתאים גם לטיפול בילדים וגם לטיפול במבוגרים, בקשת רחבה של מצבי חיים. בפרט ניתן לרתום את כוחו של הדמיון לטובת טיפול בחרדות מכל הסוגים, הפרעות שינה, חוסר שקט וכאבים מסוגים שונים, וכן ככלי להעצמה אישית, הגשמה מלאה של היכולות, שדרוג מערכות היחסים המשמעותיות בחיים ועוד.

בהתאם, לימודי דמיון מודרך מתאימים לאנשי ונשות מקצוע ממגוון רחב של מקצועות טיפוליים: מרפאים בעיסוק, מטפלות באמנות, פסיכולוגיות, עובדים סוציאליים, רופאות ורופאים, מטפלים ב-NLP, אנשי ונשות חינוך ובעצם כל מי שרוצה לעזור לאנשים לעזור לעצמם ולהגיע לחיים הטובים ביותר האפשריים עבורם.

עוד כדאי לציין, כי קורס דמיון מודרך בשיטה המומלצת מהווה גם חוויה מרתקת בפני עצמה, שמשדרגת באופן כללי את יכולות התקשורת של המשתתפים בו – לא “רק” במישור המקצועי ובמסגרת הטיפולים שהם מבצעים אלא במהלך חיי היומיום באופן כללי.

 

מטפלים, רוצים להרחיב את מאגר הכלים שלכם? הקורס הדיגיטלי של NLP-Plus לדמיון מודרך
דמיון מודרך לילדים
קורסים נוספים וייחודיים ב NLP-Plus