דמיון מודרך לפני השינה

דמיון מודרך לפני השינה

שינה טובה היא נדבך מרכזי בבריאות הפיזית והנפשית שלנו. במהלך שינה עמוקה מתחדשים תאים, המערכת החיסונית נהנית מזמן איכות שבו היא פועלת באופן אפקטיבי במיוחד, מערכת העצבים נרגעת ומתאזנת והמוח יכול לעבד בנחת את הגירויים שהתקבלו במהלך היום כך שלמחרת החשיבה תהיה בהירה וממוקדת.

אבל כמה מאיתנו נהנים משינה איכותית באמת? מעטים, שכן החיים המודרניים מחלחלים גם אל השינה. דמיון מודרך הוא כלי מופלא ורב עוצמה, וכשמשתמשים בו רגע לפני שהולכים לישון נהנים מלילה מעצים במיוחד – וגם כשמתעוררים איכות החיים משתפרת פלאים.

למה דמיון מודרך לפני שינה אפקטיבי במיוחד?

כשאנחנו ערים, המוח שלנו פועל בתדרים של גלי בטא (התנהלות רגילה) או גמא (התנהלות מנטלית גבוהה – למשל למידה). במהלך שינה הוא עובר לתדרים אחרים, של גלי תטא (הרפיה עמוקה) ודלתא (שינה עמוקה). בין לבין נמצא המוח בתדר של גלי אלפא – התדרים האפקטיביים ביותר לדמיון מודרך, לחשיבה יצירתית, לביטול השיפוטיות ולתקשורת אמיתית עם תת המודע.

האטת קצב גלי המוח מבטא וגמא לאלפא מתרחשת למשל כשאנחנו חולמים בהקיץ או בזמן האזנה למוזיקה בעלת מקצבים מסוימים, ובאופן טבעי כשאנחנו מרפים את הגוף והנפש לקראת שינה, ועל כן המעבר בין ערות לשינה הוא זמן אופטימלי לדמיון מודרך.

באילו מקרים מומלץ לבצע דמיון מודרך לקראת שינה?

דמיון מודרך לפני השינה לא רק משפר את איכות השינה, ובזכות זאת גם את תפקודי המערכות החיוניות בגוף, אלא מאפשר לנו להיפטר מדפוסי התנהגות שגויים ואמונות חוסמות.

אם למשל אתם חושקים בשפע כלכלי רב יותר אך לא מצליחים להגיע אליו, בהחלט ייתכן שהסיבה נעוצה בתת המודע. כלומר אתם מספרים לעצמכם שאתם רוצים להרוויח יותר כסף אבל בתת המודע אתם חוששים שמא הכסף ישנה אתכם לרעה ועל כן בעצם לא משיגים את השפע המיוחל. ביצוע דמיון מודרך שמתאים לנושא זה לפני שינה יעזור לכם להיפטר מאותה אמונה חוסמת ולזכות בשפע כלכלי.

דמיון מודרך לפני שינה הוא גם כלי נהדר לסיוע לילדים שחוששים לעצום את עיניהם ולהתמסר לשינה, שכן הוא מרגיע מאוד, מפוגג את החששות ומעביר אותם מערות לשינה עם חיוך רחב על השפתיים.

האפשרויות השונות של דמיון מודרך לשינה בריאה יותר

ישנו מגוון רחב של אפשרויות לביצוע דמיון מודרך לפני השינה.

דוגמה אחת מני רבות היא הגעה אל מקום אטרקטיבי בעיניכם, בין אם הייתם בו ובין אם לאו, בין אם הוא קיים ובין אם הוא יציר הדמיון שלכם. התבוננו בו ובסביבתו, הקשיבו לצלילים שרוחשים בו, התמסרו לריחות שמאפיינים אותו ולתחושות שהוא מעורר (חם, קר, חול, עלים וכו’) – והרגישו כיצד אתם בטוחים בו לחלוטין.

דוגמה נוספת היא חלילן שמנגן בחליל קסם שמושך אליו רגשות שליליים, וירוסים ושאר מרעין בישין. הוא פשוט שולף את כל מה שלא צריך להיות בתוככם, ומוביל אותם בעקבותיו אל נהר הרחק מכם שם הם נעלמים לנצח.

בנוסף מומלץ בחום ליצור סביבת שינה איכותית ובפרט חדר מסודר, מיטה נקייה ואפס גירויים מפריעים (אור, רעש, מסכים למיניהם, טלפון סלולרי וכו’).

 

לפרטים נוספים אודות הקורס לדמיון מודרך של NLP-Plus לחצו כאן.

דמיון מודרך לפני השינה
3.67 (73.33%) 3 votes