לשנות את העבר, לחיות את ההווה, ליצור את העתיד
09-8326785

דמיון מודרך לילדים

דמיון מודרך לילדים

גם כיום, בראשיתה של המאה ה-21, אחרי שהמדע פיצח לכאורה חלק נכבד מסודות הקיום האנושי, עדיין רב הנסתר על הגלוי. תקשורת עם התת-מודע, למשל, היא נעלם עבור רוב בני האדם – וזאת למרות שתקשורת שכזו משפרת במידה ניכרת את איכות החיים ובפרט מסייעת להשיל מעלינו דפוסי התנהגות לא רצויים ואמונות מגבילות.

הדמיון המודרך הוא אחת הדרכים היותר אפקטיביות – ומהנות – ליצור תקשורת עם תת המודע, ודמיון מודרך לילדים פשוט מחולל פלאים בחייהם.

 

האם כל ילד יכול לבצע דמיון מודרך?

כן.

ילדים, כפי שכל הורה יודע, מצוידים מטבעם בדמיון מפותח במיוחד, כך שקל להם להתחבר לקונספט של הדמיון המודרך, ובהתאם כל סשן שכזה הינו אפקטיבי עד מאוד.

גם ילדים שמתקשים בתחילה לעשות זאת יוכלו, בעזרת תרגול והכוונה נכונה, ליהנות מיתרונות הדמיון המודרך תוך זמן קצר יחסית, כשבמקרים רבים גם ההורים עצמם יכולים להיות אלה שמדריכים את הילד להתחבר לדמיון ולתת המודע – ובפרט אם רכשו כלים בסיסיים בתחום. במקרים אלה בנוסף לתועלת שבדמיון המודרך עצמו זוכים ההורים והילדים באינטראקציה ייחודית שמקרבת ביניהם מאוד.

 

מתי במיוחד מומלץ דמיון מודרך לילד?

לא רק שכל ילד יכול לדמיין באופן מודרך, אלא שאין ילד שלא ייתרם מכך.

במיוחד מומלץ דמיון מודרך לילד שסובל מפחדים או חרדות, למי ששגרת יומו כוללת התקפי זעם, לילדים שמתאפיינים בדימוי עצמי נמוך או ביטחון עצמי ירוד, לבעלי קשיי קשב וריכוז, לנפשות רכות שמתמודדות עם משברים כאלה ואחרים (פטירת סבא אהוב, מעבר דירה וכו’) ולכל ילד שסובל ממצוקה רגשית כלשהי.

כדאי לזכור שגם הילדים היותר מאושרים עדיין מתמודדים עם לא מעט קשיים רגשיים במהלך שלבי ההתפתחות השונים, כך שלא בהכרח צריך לחכות שתיווצר מצוקה כדי לבצע דמיון מודרך.

עוד חשוב לדעת בהקשר של החיבור בין דמיון מודרך וילדים הוא שריבוי המסכים, מוטיב בולט בחיי כמעט כולם, מגיל אפס כמעט, הופך את אותן דקות התנתקות ליקרות ערך במיוחד – שכן הן מאפשרות הפניית הקשב פנימה, אל הצרכים האמיתיים של הילד. העובדה שכולנו מוקפים מסכים ומוצפים גירויים כל הזמן יוצרת בעיה נוספת: קיצור פרק הזמן שבין גירוי לתגובה, ובשל כך בלא מעט מקרים תגובה שגויה. הדמיון המודרך מעניק לנו, ולילדים, את ההבנה שישנו מנעד רחב של תגובות אפשריות בכל סיטואציה, ושכדאי לבחון את כולו.

 

האם עבור ילדים דמיון מודרך מתבצע בצורה ייחודית?

השלב הראשון בדמיון מודרך לילדים הוא הרפיה והרגעה – אלה חיוניות על מנת לאפשר לילד להתנתק מהמציאות ולשחרר מחשבות טורדניות או מדאיגות אם ישנן.

לאחר מכן מנחים את הילד לשוטט במחוזות הדמיון שלו, תוך הנחיה והדרכה שינתבו את הדמיון אל המקומות הרצויים. בעיקר נעשה שימוש בדימויים מקובלים: למשל תיבת אוצר שבה ניתן לאחסן רגעים שמחים במיוחד, רכבת מהירה שעליה מעמיסים רגש שלילי ורואים כיצד היא יוצאת לדרך ונעלמת מן העין, שחייה עם דולפין והתחברות אליו – ובעצם אין גבול לדמיון וליכולות שלו להעצים את הילדים.

 

במרכז NLP-Plus הקמנו קורס דמיון מודרך שלם לאנשי מקצוע.

Powered by WishList Member - Membership Software